Wednesday, August 09, 2006

Kłopoty z serverem

Niestety mam troszke kłopotów z serverkiem. Biblioteki do obsługi grafiki na serwerze przestały działać i skrypck nie tworzy thumbnails i nie pomniejsza zdjęć. Mógłbym to robić sam ręcznie jednak nie mam czasu ani ochoty bawić się w takie duperele. Podjąłem więc decyzję o przenosinach, na razie rozważam kilka możliwości. Pierwsza z nic to po prostu zmiana hosta, przeniesienie bazy danych i kontynuacja bloga pod tym samym adresem, druga opcja to przeniesienie bloga na publiczny blog serwer np www.wordpress.com albo www.blogspot.com i trzymanie zdjęć na www.flickr.com.
Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety. We wrześniu kończy mi się subskrypcja na obecnym hoscie więc będzie dobra okazja do przeniesienia bloga.

30 Lipca byliśmy na London Motor Show gdzie udało nam się popstrykać trochę fajnych aut, na razie wrzuciłem trochę nowych fotek na flickra, sprawozdanie jest już napisane ale muszę najpierw postanowić co dalej z blogiem.

5 comments:

Necro said...

Nie wiem, czy wybór blogspota jest odpowiedni. Ma naprawdę sporo ograniczeń, trochę błędów i często zdarzają się przerwy administracyjne. Co do Flickra, to jest świetny. Polecam wykupienie konta PRO. niecałe 40 baksów rocznie to niewiele za taką usługę... Pozdrawiam

Necro said...

Jeszcze jedno, polecam wtyczkę do firefoxa z http://performancing.com bardzo przydatna w prowadzeniu bloga i pisaniu postów

Marcin said...

Pomimo ze wordpress jest o wiele bardziej zaawansowany niz blogger to bylo kilka powodow dla ktorych wybralem bloggera. Istnieje mozliwosc edytowania wlasnych templates, bloggerbot, no i mam slabosc do aplikacji Google ;).

Pewnie kupie Pro flickr'a ale to dopiero w pazdzierniku, czekam jeszcze jak rozwinie sie sprawa z Hello i Bloggerbotem.

Dzieki za rady juz zainstalowalem Performancing, fajna rzecz, na pewno sie przyda.

Marcin said...

Bah, performance wyglada super ale nie dziala z beta Bloggera, no nic mam nadzieje ze pospiesza sie z ta beta...

Necro said...

a to widzę, że bloggerbeta ma możliwość wstawiania tagów - tego najbardziej brakuje na moim blogu. Mam nadzieję, że udostępnią tę funkcję dla starszego bloga.

Co do performancing, to bez obaw, robią często kolejne wersje i na 100% będzie kompatybilna z wersją beta bloga.

BTW, google rules!